en
EGW-NewsGamingAlla nyheterStor recension av patch 1.5 för Cyberpunk 2077
Stor recension av patch 1.5 för Cyberpunk 2077
8357
0
0

Webbplatsen Cyberpunk 2077 Blog har avslöjat några förändringar som kommer till spelet snart. Utvecklarna lovar att fixa många buggar som dyker upp i spelet då och då. De sa också att titeln kommer att innehålla nya uppdrag och en expanderande samling gratis DLC för Cyberpunk 2077. Dessutom kommer Xbox Series X/S och PlayStation 5-konsolerna att få uppdateringar som borde förbättra prestandan på spelkonsoler.

Lista över planerade förändringar

Stor recension av patch 1.5 för Cyberpunk 2077. Photo 1

Lista över de viktigaste ändringarna i den kommande uppdateringen

Exklusivt för nästa generations konsoler

• Lade till strålspårningssystem och förbättrad skuggbelysning. Den senare kommer att vara fotorealistisk till sin natur och gör att du kan spela i 4K-upplösning vid 30 fps
  • Inbyggt stöd för prestationer för nästa generations konsoler har implementerats. Nästa generations konsolversion skiljer sig från de som släpptes för PlayStation 4 och Xbox One. Av denna anledning är det för närvarande inte möjligt att överföra dina prestationer från ett spel som körs i bakåtkompatibilitetsläge.
  • Två grafiklägen har introducerats för PlayStation 5 och Xbox Series X/S
  • Nu garanterar utvecklare spelarna möjligheten att spela i 60 fps i 4K-upplösning
  • Nu har Xbox Series S-versionen bara ett läge att spela. Titeln fungerar bara automatiskt vid 30 fps vid 1440p med dynamisk upplösningsändring
  • Lade till en prestandaförbättring som påverkar spelets prestanda. Nu kommer titeln på den nya generationens konsoler att ha mycket mindre FPS-fall. Dessutom har renderingskvaliteten förbättrats.
  • HDR har balanserats så att färgerna är välbalanserade över alla spelplattformar och visuella bilder tas till en ny kvalitetsnivå.
  • Actionkort har lagts till på PlayStation 5
  • I Amerika blev det möjligt att sätta spansk röstskådespeleri på dig själv, men av några tekniska skäl är det bara ägare av den nya generationens konsoler som har en sådan möjlighet.
  • PlayStation 5 fick möjligheten att implementera rumsligt ljud i spelet genom 3D-ljud i PlayStation-headsetet. Du kan uppnå samma effekt på din TV:s inbyggda högtalare med Tempest 3D AudioTech för PlayStation 5
  • På DualSense 5 är haptisk feedback nu konfigurerbar baserat på aktiviteter i spelet
  • Den inbyggda DualSense 5-högtalaren ger spelet ännu mer fördjupning. Alla ögonblick som händer i V:s huvud, såväl som meddelanden på telefon och samtal, kommer att publiceras från denna inbyggda högtalare.
  • Ytterligare innehåll för spelet är nu tillgängligt på alla plattformar

Lägenheter

Nu har spelet äntligen möjlighet att hyra lägenheter. De kommer att bli tillgängliga efter att ha slutfört uppdraget "Time Attack". Lägenheter kan hyras för en gång, och deras kostnad kommer att variera från eliten i det hyrda rummet. Uthyrning kommer att vara möjlig både på den plats där rummet kommer att hyras och via webbplatsen på internet i spelet som heter EZEstates

Tillgängliga lägenheter

• Northside, Watson
  • Japan Town, Westbrook
  • Glen, Haywood
  • Corpo Plaza, centrum

Nu kan du byta V:s lägenhet på EZEstates hemsida. Vissa uppgraderingar gör att du kan få vissa tillfälliga uppgraderingar. Om du till exempel duschar kan du få statusen "Uppfriskad" under nästa timme. Denna förbättring kommer att tillåta dig att återställa hälsan under striden upp till 60% av den maximala markeringen. Förmånen är kompatibel med en annan liknande förmån, Regeneration. Om den senare finns i spelarens arsenal ökar återhämtningshastigheten med ytterligare 20 % och regenerering ger inte 60 % utan 80 % av hälsan från det maximala utbudet. Att sova på en säng kommer att återställa V:s hälsa och ge honom den "vilade" effekten i en timme, vilket gör att han kan få 20% mer erfarenhet. Om du gör kaffe hemma kommer V att ladda med energi och få statusen "Energetisk", vilket kommer att lägga till 25 % till den maximala nivån av uthållighet och 30 % till återhämtningen.

Utseendeanpassning

Spelet implementerade en anpassning av karaktärens utseende, vilket inte fanns i de första versionerna av spelet. Nu kan du gå till spegeln och välja lämpligt objekt, vilket gör att du kan välja att ändra vissa detaljer om karaktären. Det är anmärkningsvärt att det här alternativet är tillgängligt helt gratis och har ingen nedkylning för denna åtgärd. Dessutom finns fler smink- och hårfärgsalternativ tillgängliga i listan över en sådan karaktärsredigerare, och kommer därför att vara ännu mer användbar än karaktärsredigeraren i början av spelet.

Nykomlingar i vapenaffären

Nya föremål har lagts till i Winstons butik i Megatower H10. Bland dem kan du hitta två nya typer av vapen: Darra Polytechnic Umbra, som är ett kraftöverfallsgevär, och Budget Arms Guillotine, en kraftfull maskinpistol. Det fanns inte bara vapen, utan också förbättringar för dem. Nu blir det möjligt att skaffa fyra nya sevärdheter. Kang Tao Jue long scope, Tsunami Gaki sniper scope, Arasaka Kanetsugu short scope och Handyman short scope kommer att läggas till spelet. Förutom sikten kommer det även att finnas fästen för olika typer av vapen. Spelare kommer att ha tillgång till 10 mynningsbromsar, varav 5 kommer att vara för pistoler (RC-7 Ifrit, RC-7 Liger, RC-7 Dybbuk, RC-7 Kutrub och RC-7 Babaroga) och 5 för automatgevär och maskingevär (RC-7 Aswang, RC-7 Varkolak, RC-7 Zaar, RC-7 Yokai och RC-7 Strigoi).

Många vapen har omarbetats. Nu kan tystade pistoler höras inte på 3 meter från V, utan vid 8, vilket kommer att komplicera uppgiften att passera spelet på smyg. Samtidigt har mekaniken med kastknivar omarbetats så att de nu kan förstås efter varje kast. Dessutom kommer de automatiskt att återgå till händerna efter den inställda nedkylningstiden.

Farmskins

Registrera dig nu och få 1 GRATIS CASE

Farmskins
CS:GO
Claim bonus
CSGOLuck

Gratis case och 100% välkomstbonus

CSGOLuck
CS:GO
Claim bonus
Chicken.gg

Gratis ädelstenar, plus dagliga, veckovisa och månatliga boosts!

Chicken.gg
CS:GO
Claim bonus

Nya poser i fotoläge

Utvecklarna har försökt se till att användarna kan ta ännu mer intressanta och varierande bilder i det inbyggda fotoläget. Johnny Silverhand blev inte heller fråntagen och gav honom flera nya poser.

Artificiell intelligens och strid

CD Projekt Red har ändrat beteendet hos NPC:er i strid. De reagerar nu olika på eldstrider och beter sig annorlunda i närstrider och avståndsstrider. De använder täckning på olika sätt, positionerar i strid, laddar om, tar rätt vapen i olika situationer (som utvecklarna säger), undviker, blockerar en attack och gör många många åtgärder. När det gäller andra förändringar av Cyberpunk 2077:s stridssystem, har många av demonteringstriggarna förbättrats tillsammans med träffresponsen. Dödsanimationer har nu tagits till en ny nivå och har ökat effektiviteten i närstrider och avståndsstrider. Fiender undviker nu bättre inte bara i enkla situationer, utan också med närvaron av det legendariska Kereznikov-implantatet. Nu tyngre vapnet, desto lättare är det för dem att träffa. Därför har det nu blivit svårare att undvika honom. I närstrid och avståndsstrid har AI nu flera beteenden: hänsynslös, aggressiv, balanserad, defensiv och försiktig. Balansen mellan strid med netrunners har också ändrats och omarbetats på samma sätt som för krypskyttar. De senare är nu en allvarlig fara och orsakar mer skada än tidigare. De kan nu dra sig tillbaka från Vee till ett säkert avstånd och upprätthålla strid på avstånd.

Boss möten kommer nu att kännas lite annorlunda för spelare. Vanliga fiender som kommer att hjälpa bossarna kommer att bete sig annorlunda och kommer att kunna bryta igenom V:s försvar i hand-till-hand-strid. Tidigare har detta inte alltid hänt på grund av fel.

Publikförbättringar

• Vissa människor i staden kommer nu att kunna starta ett slagsmål med spelaren om han gör dem nervösa med att sikta eller andra typer av hån att slåss. På grund av vissa tekniska funktioner kommer dessa innovationer inte att migrera till den tidigare generationens konsoler. När användare hoppar över tid kommer tillståndet för NPC:er, enheter, miljöer och vissa scener att återställas. Publikens reaktion på spelaren, wayfindingen och försvinnandet har ändrats.
  • Nu, för att gömma sig för polisen, behöver V inte lämna sökområdet. Han får bara stanna inom synfältet tills NCPD slutar titta.

kör bilar

• Nu har spelet förmågan att göra en utbrändhet. För att göra detta måste du hålla ned gas- och bromsknapparna samtidigt. Där det gamla systemet tillät spelare att snurra på en plats, kunde det nya ge dem möjligheten att komma in i en vacker drift och göra varje åktur rolig. Nu kommer körentusiaster att förses med några intressanta knep. Utvecklarna erbjuder spelarna att prova ett skarpt vackert stopp med en sladd, göra de så kallade "munkarna" (driva i en cirkel, rita cirklar på trottoaren med ett bränt däck), samt värma upp bilen och en snabbstart med ett hopp i fronten upp som i dragracing. Systemet fungerar även i höga hastigheter, vilket gör att spelare kan få mer understyrning i kurvor. Spelare på datorn kommer att kunna använda funktionen för nyckelbindningar för ytterligare körkommandon. Utvecklarna är dock övertygade om att spelarna kommer att få den bästa användarupplevelsen på gamepads.
  • Bromssystemet på alla fordon har designats om. Nu finns det en ABS-simulering.
  • Motorns och växellådans prestanda har förbättrats. Kopplingssimulering har lagts till, vilket förbättrar motorns dragkrafter vid växling. Växellådan känns i sin tur mer realistisk och har intelligentare växlingslogik. Detta gör att du kan utföra en polisvändning ännu bättre.
  • På grund av alla ovanstående förändringar har motorcyklar blivit märkbart bättre.
  • Vissa buggar med att ringa en bil som ledde till oväntade explosioner har åtgärdats.

biltrafik

• Transporterna i staden har förbättrats visuellt. Den artificiella intelligensen hos invånare som färdas i bilar har också designats om, och därför kan de i händelse av panik helt enkelt köra bort från fara. Dessutom kan bilolyckor leda till döden för NPC:er som kör bilen eller sitter i passagerarsätet. Nu kommer människor som kör runt i Night City att reagera annorlunda på olyckor och deras svarsspektrum kommer att vara mycket bredare än tidigare.
  • När du åker i fordon kommer spelarna att se en låt som spelas på radion. När du går in i bilen kommer bilnamnet att visas i gränssnittet.

Balansförändringar

Utvecklarna har ändrat balansen i spelet. Det gäller olika områden. Först och främst påverkade förändringarna ekonomin, belöningar för uppdrag, bilpriser, cyberprogram och mer.

• Funktionaliteten och klassificeringen av klädmods har ändrats.
  • Dodge-statistiken har ersatts med två statistik: attackmjukande chans och attackmjukande kraft. Slumpen avgör förmågan att blockera inkommande skador, medan styrkan bestämmer andelen skada som blockeras (initialt 50%). Komponenter som ändrade effekten av undandragningsförmånen ändrar nu förmåner med inkommande skadeblock.

cyberware

• Området för implantat och mjukvara har gjorts om avsevärt. Nu har många implantat ändrat sina egenskaper, och fienderna har blivit smartare. När man fångar en fiende kommer V att märkas även om han har aktiverat kamouflage. Hackningssystemet har också ändrats på många sätt. Grenen "Subtilitet" kallas nu "Nijutsu" för att återspegla giltigheten hos de färdigheter som finns i denna gren.

Uppgifter

Night City har några intressanta hemligheter för spelare att avslöja. De är endast tillgängliga för PC-, PlayStation 5- och Xbox Series X/S-användare.

• Romaner med alla typer av karaktärer har utökats genom att lägga till nya meddelanden och interaktioner med dem. Dessutom finns det nu interaktioner med dem i husen av romantiska karaktärer, inklusive att sova i sängen med en partner. Förmodligen, precis som V:s sömn hemma, kommer det att ge vissa förbättringar, som till och med kommer att skilja sig åt.
  • NCPD och reparatörsröster kan inaktiveras. Om du gör en sådan funktion i inställningarna kommer alla radiomeddelanden att ersättas med text och skickas till hjältens telefon. Spelaren kan nu acceptera och avvisa holo-samtal

Resultat

Generellt sett visade sig uppdateringen verkligen vara storskalig, men spelet är fortfarande långt ifrån vad marknadsförare visade oss innan försäljningsstarten. Spelare kommer fortfarande ihåg det oimplementerade väggkörningssystemet av utvecklarna, vars frånvaro är avsevärt märkbar i vissa uppdrag, såväl som biltuning, köp av nya lägenheter (det finns redan uthyrning, tack!) och andra funktioner. Glöm inte heller att CD Projekt Red inte kunde hålla sig till innehållsplanen och gratis DLC som de ursprungligen släppte till allmänheten. Ändå fortsätter polackerna verkligen att arbeta med projektet och en dag kanske vi kan se hur spelet med många buggar och problem har förvandlats till titeln som vi blev lovade 2018.